söndag 11 december 2011

skidor och drömmar

Hur man förvandlar en liten lägenhet till en skidstuga...
Drömmer idag om en mysig american ski-lodge, ni vet ju redan att jag går igång på bla. Lexington och deras inredningar, klicka HÄR och inspireras du med.
Annars så är du välkommen att titta in hos mig:


         

En kväll i veckan var jag trött, men åkte förbi min favvisloppis lite snabbt innan de stängde... 
Vilken bra idé det var!
Jag sprang nämligen på ett par gamla skidor!!! Ja, jag tänkte nog inte åka på dem, hihi... Men tyckte i alla fall att de skulle passa fint hemma hos oss. 
Nästan så J och jag slåss om var de ska vara. =)


samma loppis, vid samma tillfälle hittade jag ett par renhornsljusstakar!! 
De fick också följa med hem!


 Satt och drack ett te från Indiska som heter Cozy Christmas, jättegott, smakar verkligen jul!
Läste samtidigt en jultidning och fick upp:



 Hihi, det är ju det jag gör ;)



Ha en fin start på veckan, kom ihåg att inte stressa och ta tillvara på tiden man får med sina nära och kära!
Jag hade igår besök av syster, äldsta dottern, hennes sambo, min kusin, hennes man och så var ju J hemma!
Och mina tre underbara systerdöttrar!!
Supermysigt!!





15 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina loppisfynd du gjort,gamla skidor är jättefint
ha en riktigt skön kväll

Anonym sa...

Vilka mysiga loppisfynd du har hittat... skidorna är underbara.

Kram Birgitta

Fröken Grön sa...

Fantastiska fynd du har gjort på loppis.
Tycker du har lyckats jättebra med "ski-lodge"-stämningen, - de där skidorna är bara för läckra!
Må gott i adventsmörkret.
/Anna-Karin

Unknown sa...

Gud så fint! Vilka coola skidor! Jag önskar att jag hade mina gamla längdåkningskidor kvar, inte för att de var speciellt snygga, men det hade varit roligt att inreda med sina egna gamla grejor!

Så lustigt det är när man tittar på bilder hos andra och så ser man samma skål som jag med har, likadan bricka osv och så får man lite nya idéer om var man kan ha sina egna saker! :)
Ska se till att ta lite fler foton från lägenheten nu, börjar ju komma i ordning och har ju hittat kameran! Vilka snygga stolar du har, förresten!

Och vad roligt att du fick lite barndomsminnen när du såg köksbordet! Jag är väldigt stolt över mitt fynd. 50:-, det går inte att slå!!
Stooor kram och ha en fin vecka!

Anna Nilsson sa...

Sv: Tack så mycket!

Vad fiffigt att använda gamla skidor som inredningsdetalj! :)

Frida Karolina sa...

Så härligt det ser ut Jenny! :) Jag har lagt till en kommentar i tävlingen i ditt namn nu... så nu är du med! Kram

Jenny sa...

Så mysigt du har det och OJ vilka tuffa skidor. Jätterolig idé att ha dom sådär mot väggen som dekoration. Gillar skarpt!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!
MEN vilken stämning du har fått till det här då..visste jag inte vart ditt hem låg skulle jag tro att jag hamnat just in den skidstugan du vill efterskapa!!

Jag är också på jakt efter gamla skiddor..och morrade lite här då jag vet att vi besöker samma loppis..haha..nej skämt åt sido..jag är glad för din skull..fin, fint fynd!!

Ha det gott och ge dig nu upp tidigt imorgon bitti för å titta på luciataåget på TV..eller kanske har du tur att få se ett live?! ;)

Kramis Sanne

Vita Vardagen sa...

Vilket fynd! Passar finfint in :) Nu får det bara ta och komma lite snö också, så man verkligen känner julen i kroppen!
Hoppas du har en fin kväll :)
Kram Johanna

Jenny sa...

Hej Jenny!
Vilka finfina fynd!! Ser mysigare ut hos dig än i Lexingtonreklamen;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Vilmas Hus sa...

Vilka fynd! Superfina! Har ett par gamla stavar men inga skidor... får gå på jakt tror jag=)

Ha en fin luciadag!
Kram Charlotte

Anonym sa...

hej,
Jag läser väldigt mycket inredningsbloggar och alla ser ut att bo i antingen en vacker nybyggd villa vid haver eller ett lantligt hus på landet med tupp och allt. Vidare verkar dessa damer ha hur mycket pengar till inredning och kläder som helst sk " Oddmollisar". Alla planerar också att starta ett lifestyling-företag.
Äntligen har jag sett något annorlunda på samma begrepp hos dig. Är det någon som håller med mig...?

VITA NYANSER sa...

Så mysigt du har fått det, verkligen skilodge = )! Vilka fynd! Nu har jag varvar ner lite, har inte så mycket måsten kvar varken på jobbet eller hemma, underbart!!!

Kram L-L

Helena - ullvi32 sa...

Men wow va häftigt och snyggt med skidor i inredningen! Vill också ha :)
Du har fått till det såå mysigt i ditt kök Jenny!

Kram Helena

en matsked grejer sa...

LÄser ikapp lite efter några hektiska veckor i vårt hus. Men cosy corner! Ser jättefint ut! Blir lite avis på skidorna, skulle nog inte få ta in sånn för mannen :) även om jag nästan gör som jag vill annars.

Ha det fint!
Kram Cecilia